دسته‌بندی نشده

نکات مهم خرید لباس سیسمونی نوزاد

خرید لباس سیسمونی نوزاد میتواند برای هر مادری هیجان انگیز باشد ، لباس هایی با طرح و رنگ های مختلف که شما را با رنگ بندی جذاب خود وسوسه به خرید میکند. اما ین موارد نباید شما را به اشتباه بیاندازد.

چرا که راحتی و امنیت دو اصل اساسی در انتخاب لباس سیسمونی نوزادان می باشد و شما باید بر اساس ظاهر و رنگ مو و بسیاری از عوامل دیگر اقدام به خرید سیسمونی فرزند خود نمایید. در کنار این موارد توجه به نوع پارچه و پرهیز از لباس‌های چسبان مسئله دیگری است که شما باید به آن توجه کافی داشته باشید.

بهترین جنس پارچه برای سیمونی نوزاد

یکی از مهم‌ترین نکته‌های خرید لباس سیسمونی نوزاد توجه به، جنس پارچه است. چرا که پوست نوزاد تا پیش از یک سالگی حساسیت زیادی به تغییرات محیطی داشته و از منظر علمی لباس های پولیستری و نایلونی برای او مناسب بنظر نمیرسد.

به همین دلیل باید از پارچه هایی در لباس نوزاد استفاده شود که علاوه بر کیفیت بالا، دارای نرمی و انعطاب پذیری زیادی باشد. مدل های مختلفی در این مورد میتوان پیشنهاد داد که شاید عامل مشترک تمامی آنها استفاده از نخ و پنبه در پارچه آنها باشد.

این جنس حساسیت ایجاد نمی‌کند و مناسب پوست نازک نوزاد است. به همین دلیل توصیه می کنیم در حین خرید برچسب لباس را بخوانید و ببینید درصد نخ و پنبه‌ آن چقدر است.

بهترین زمان خرید لباس سیسمونی نوزاد توسط والدین

بهترین زمان خرید لباس سیسمونی نوزاد توسط والدین

واقعیت این است که والدین در دو ماه اول تولد نوزاد درگیر تعویض، شیردهی و خواباندن او هستند و در واقع تا بخواهند مادر و پدر شدن را یاد بگیرند، روزها مثل برق و باد گذشته‌اند! از انجایی که در این دوران بخاطر شرایط نوزاد کمتر پیش می‌آید که قصد رفتن به میهمانی را داشته باشید، بهتر است لباس بیرون نوزاد را برای سه ماهگی به‌ بعد انتخاب کنید.

شما در این زمان آرامش خاطر بیشتری برای انتخاب مدل ها خواهید داشت و از این گذشته بر حسب آب و هوای فصل پیش روی خود میتوانید لباس زیبایی را برای نوزاد خود انتخاب کنید.

باید اضافه کنیم این روزها بعضی از شرکت‌ها به لباس مواد شیمیایی می‌زنند که چروک نشود و خوب بایستد. لذا حتما پیش از استفاده لباس خریداری شده برای نوزاد خود را بشویید. برای این کار شما میتوانید از مایع یا پودر شست‌وشوی ویژه کودک استفاده کنید.

رنگ مناسب برای سیسمونی نوزاد

نکات زیادی در انتخاب رنگ لباس نوزاد میتواند دخیل باشد که این موارد از علایق والدین گرفته تا شرایط فصلی میتواند متفاوت باشد.

اما به طور کلی از مهمترین نکات قابل توجه برای انتخاب رنگ سیسمونی نوزاد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• تا در انتخاب رنگ به جای استفاده از رنگ‌های تند، از رنگ‌های ملایم استفاده کنید.
• سعی کنید به جای اینکه رنگ‌های متضاد در کنار هم استفاده کنید، از رنگ‌های هم خانواده و طیف‌های مختلف یک رنگ را انتخاب کنید.
• رنگ سبز و آبی جزء رنگ‌های سرد هستند و رنگ های نارنجی و قرمز از دسته بندی رنگ های گرو هستند. سعی کنید به تناسب رنگ‌های گرم و سرد دقت داشته و آن‌ها را کنار رنگ‌های خنثی مثل سفید به کار ببرید.

زیرپوش مناسب برای سیسمونی نوزاد

زیرپوش مناسب برای سیسمونی نوزاد

برای انتخاب زیرپوش نوزاد توصیه ما این است که حتما زیرپوش های زیر دکمه دار بخرید. چرا که این زیرپوش ها از سویی باعث می شوند که پهلوی نوزاد پوشیده بماند و سرما نخورد؛ و از سوی دیگر هنگامی که کسی کودک را در آغوش می گیرد، ممکن است بلوز بچه بالا رفته و دست شخص روی پوست لطیف پهلوی بچه قرار گیرد و بچه اذیت شود.با پوشیدن این زیرپوش ها از این مشکل جلوگیری می شود.

استفاده از زیرپوش به سبکی بیشتری لباس نوزاد منجر شده و شرایطی را فراهم میکند که او حس راحت تری را به ویژه در زمان خواب تجربه کند.
شما برای فصل سرما میتوانید از مدل های زیردکمه دار این زیرپوش استفاده کنید ولی برای فصل گرما مدل های آستین حلقه ای یا آستین کوتاه مناسب ترند.

ویژگی های مهم لباس سیسمونی نوزاد

• جای پوشک
باید با باز کردن دکمه به پوشک بچه دسترسی داشته باشید. قرار نیست برای هر بار تعویض پوشک، همه‌ لباس را بیرون بیاورید و دوباره بپوشانید. طبق تجربه میتوان گفت در این مورد دکمه‌های نر و ماده (دو طرفه) از مناسب ‌تر از سایر مواردند. چرا که حالت برجسته و تیزی نداشته و به کودک آسیب نمی رسانند.

• قد لباس
سرهمی‌هایی که جوراب‌دار هستند، خیلی زود کوتاه می‌شوند. اگر چنین مدلی به تن نوزاد کرده‌اید، حتما قد او را چک کنید. مبادا قد لباس برای فرزندتان کوتاه شده باشد و پاهای کوچکش راحت در آن جا نشود.

اهمیت کیفیت سیسمونی نوزاد

اهمیت کیفیت سیسمونی نوزاد

لباس یکی از مهم ترین موارد در سیسمونی می باشد که معمولا در هنگام خرید، سیسمونی لباس های مورد نیاز کودک تا دو سالگی را خریداری می نمایند. در این بازه پوست بچه بسیار حساس می باشد و در صورت استفاده از لباس و پارچه بی کیفیت ممکن است مشکلات بسیاری برای پوست و سلامتی فرزندتان پیش آید.

پس حتما باید دقت داشته باشید از لباس های نخی و پنبه مرغوب برای نوزاد خود استفاده نمایید. همچنین شستشوی لباس های نخی نیز بسیار راحت تر از سایر لباس ها می باشد، پس حدالامکان سعی کنید از خرید لباس های بسیار ارزان و بی کیفیت خودداری نمایید.

نتیجه گیری

تهیه و انتخاب لباس مناسب سیسمونی یکی از هیجان انگیرترین لحظات برای والدین محسوب می شود که به خاطر شرایط نوزاد مستلزم دقت زیادی می باشد. جنس، ضخامت و تعداد لباس همگی از مواردی هستند که در زمان خرید سیسمونی نوزاد مورد توجه قرار می گیرند. شما برای اطلاع از نکات میتوانید به مقاله فوق مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

سوالات متداول

بهترین جنس پارچه برای سیمونی نوزاد چه جنسی می باشد؟

طبق تجربه میتوان گفت بهترین پارچه برای سیمونی نوزاد نخ و پنبه‌ای‌ست. که حساسیت ایجاد نکرده و مناسب پوست نازک نوزاد است.

بهترین زمان برای خرید لباس سیسمونی نوزاد چه زمانی می باشد؟

سه ماهگی نوزاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *